Άδειες οδήγησης & μεταβιβάσεις αυτοκινήτων με ένα κλικ από το σπίτι μας   

Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών θα γίνονται γρήγορα, εύκολα και με ένα κλικ.

Ήδη, έπειτα από την υπογραφή της προγραμματικής συμφωνίας για απλοποίηση και ψηφιοποίηση διοικητικών υπηρεσιών, δυο ομάδες εργασίας από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και από το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζουν τις πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες εντός του 2020.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ o υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς η προγραμματική συμφωνία που συνάψαμε με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προβλέπει ανασχεδιασμό, απλοποίηση και ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, όπως αυτών που αφορούν

  • στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών
  • την έκδοση αδειών οδήγησης
  • τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και
  • την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ.

Θα χρησιμοποιούνται πια ηλεκτρονικά μέσα για υποβολή διαφόρων δικαιολογητικών και αιτήσεων, καθώς και για υλοποίηση διαδικασιών όπως την παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ και τη βεβαίωση και είσπραξη προστίμων.

«Επαναστατικές» διαδικασίες

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και απλούστευσης διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος έκανε λόγο ‘επανάστασης’ που επιχειρείται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για εξάλειψη της γραφειοκρατία και απλούστευση της ζωής των πολιτών και το έργο των δημοσίων υπαλλήλων.

Στο «στόχαστρο», όπως αναφέρει, μπαίνουν συνολικά 13 διαδικασίες, ενώ αιχμή του δόρατος αποτελούν οι

  • άδειες οδήγησης
  • μεταβιβάσεις οχημάτων
  • κλήσεις
  • το point- system
  • οι διαδικασίες για ψηφιακό ταχογράφο

Οδήγηση από το επόμενο λεπτό για όποιον περάσει τις εξετάσεις

Η μεγάλη αλλαγή που προωθείται, όπως υπογραμμίζει ο κ. Χριστόπουλος αφορά στα διπλώματα οδήγησης.

«Μέχρι σήμερα ο κάθε επίδοξος νέος οδηγός, όταν πέρναγε τις εξετάσεις, χρειαζόταν να περιμένει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να λάβει στα χέρια του το πολυπόθητο δίπλωμα, ώστε να μπορέσει να οδηγήσει νόμιμα το όχημα του.

Με την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν, καταρχάς να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους. Από εκεί και πέρα, οι επιτυχόντες στις εξετάσεις θα καταχωρούνται ψηφιακά, έτσι ώστε να μπορούν να οδηγήσουν νόμιμα από το επόμενο κιόλας λεπτό της επιτυχούς εξέτασης».

Εξάλλου, όπως τονίζει ο στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι «να μετασχηματίσουμε την εμπειρία των πολιτών, αλλά και των επιχειρήσεων, στις καθημερινές τους συνδιαλλαγές με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ίδια στιγμή την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Καταργώντας χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες το κέρδος είναι αμφίδρομο για πολίτες και Δημόσιο, καθώς μπαίνει τελεία στην «ταλαιπωρία της ουράς», εξοικονομούνται πόροι, ‘χαμένες εργατοώρες’, αλλά και ανθρώπινο δυναμικό.

Αξίζει δε να υπογραμμίσουμε ότι επενδύοντας στην απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας, ενώ η απλοποίηση της καθημερινότητας των πολιτών, πιστεύω ακράδαντα ότι λειτουργεί ως άλλο κίνητρο πλήρους εντιμότητας».

Οι 13 διαδικασίες που απλοποιούνται:

1.Άδεια οδήγησης (όλων των κατηγοριών) – Ειδική άδεια οδήγησης Στόχος: απλούστευση της διαδικασίας και ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών (ή/και μέσω ΚΕΠ).

2.Μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας ΕΙΧ οχημάτων Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών. Άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων

3.Βεβαίωση και παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Κατανομή ποσών για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας.

4.Ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης αδειών υδατοδρομίου (ΗΣΠΑΥ) – Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για έκδοση ανανέωση/ τροποποίησή/άδειας υδατοδρομίου

5.Σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών οχημάτων (ΣΕΣΟ) – point system Στόχος: ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών οδηγών.

6.Σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) – Στόχος: δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους). Πρόσβαση του ΥΠΥΜΕ (διαχειριστής) και κατ’ ελάχιστον των Δήμων / Περιφερειών ως φορείς εκπόνησης ΣΒΑΚ

7.Πλατφόρμα καταγγελιών (όπως για οδηγούς ταξι, εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών) Στόχος: Ηλεκτρονική καταγραφή / καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση feedback από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές).

8. Διαχείριση οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος –Στόχος: Ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων.

9.Δανειοδότηση διεθνών γραμμών λεωφορείων Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών

10.Πρόγραμμα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφωνΣτόχος: Το σύστημα IRIS έχει αναπτυχθεί από το Υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν

11. Απλοποίηση διαδικασιών έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου Στόχος: Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από τους επαγγελματίες

12 Ανάπτυξη μηχανογραφικού συστήματος για ηλεκτρονική καταγραφή και διαχείριση κυρώσεων μεταφορικών επιχειρήσεων ή διαχειριστών

Στόχος: Αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και διασφάλιση συμμόρφωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων και των διαχειριστών τους προς το θεσμικό πλαίσιο μέσω της αξιόπιστης εφαρμογής του συναφούς κοινοτικού μηχανισμού

13.Ηλεκτρονική φορτωτική (e – CMR) – Στόχος: Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *