Περισσότερα από 12.000 παραδοσιακά σκάφη
καταστράφηκαν εξαιτίας νόμου της ΕΕ
Οι λεπτομέρειες για τη διάσωση των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών συζητήθηκαν σε διυπουργική σύσκεψη που έγινε στο ΥΠΑΑΤ
Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο που ήταν αναγκαία προϋπόθεση για την ενεργοποίηση της δυνατότητας διάσωσης των παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών (ξύλινων καϊκιών κ.ά.), ώστε να μην οδηγηθούν στη διάλυση, στα πλαίσια του Μέτρου 6.1.10.
Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες για το πώς θα διασωθούν όσα σκάφη οι ιδιοκτήτες του επιθυμούν να εγκριθούν ως παραδοσιακά διατηρητέα από το υπουργείο Πολιτισμού, ενώ είχαν ενταχθεί στο Μέτρο 6.1.10 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας (ΕΠΑΛΘ 2014-2020) «Οριστική Παύση Αλιευτικών Δραστηριοτήτων».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, εκπρόσωποι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), Μιχάλης Μυτιληνάκης και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πλωμαρίου «Το Πόλιον».
Οι φορείς ενημερώθηκαν για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει το Μέτρο και δεσμεύτηκαν για την άμεση κινητοποίηση τους, ώστε να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται εκ μέρους του, ώστε να διασωθούν τα υπό διάλυση παραδοσιακά σκάφη.
Όλοι οι φορείς εξέφρασαν τη βούλησή τους να διασωθούν τα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη, τα οποία αποτελούν μέρος της πολιτισμικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας.
Από την πλευρά του, ο κ. Αραχωβίτης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους πως έχει υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση και η Υπουργική Απόφαση που ήταν απαραίτητες για να μπορούν μέσα από το Μέτρο 6.1.10 οι δικαιούχοι αλιείς να επιλέξουν τη διάσωση, αντί της διάλυσης του αλιευτικού τους σκάφους, στη συνέχεια να υποβάλουν σχετικό αίτημα προς το υπουργείο Πολιτισμού και να κηρυχθεί «παραδοσιακό», ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να συμβάλει στη μεταφορά του σε λιμάνι ή άλλη παράκτια περιοχή, ως έκθεμα.