Με ψήφισμα του το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας διαμαρτύρεται για την κατάσταση που βιώνει ο κλάδος, και παράλληλα διατυπώνει τις διεκδικήσεις του:
«Πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, στις 27/5/2024 συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Δυτικής Ελλάδος, παρουσία του προέδρου και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Κλαδικής Ομοσπονδίας ΠΟΕΙΑΤΑ.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν μέλη των Σωματείων του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Δυτικής Ελλάδος, καθώς και διοικήσεις και εκπρόσωποι Μεταφορικών και Προμηθευτικών Συνεταιρισμών, όπως και εκπρόσωποι Κοινοπραξιών.
Έγινε διαλογική συζήτηση, προβλήθηκαν προβληματισμοί για την κατάσταση που επικρατεί και που βιώνει ο κλάδος των Ταξί. Κατατέθηκαν απόψεις και προτάσεις από όλους τους εκπροσώπους. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η αντιμετώπιση του κλάδου των Ταξί από την Πολιτεία χαρακτηρίζεται από αδιαφορία και εγκατάλειψη, που φτάνει στα όρια της σκοπιμότητας και της μεθοδευμένης απαξίωσης.
Όσο καλόπιστα και αν εξετάσουμε αυτή την ανάλγητη συμπεριφορά, είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι τελικά αγγίζει τα όρια της εχθρότητας, πράγμα απαράδεκτο και πρωτόγνωρο για την αντιμετώπιση ενός κλάδου.
Οι λόγοι που επικαλούνται είναι ο εκσυγχρονισμός και η θεοποίηση της ελεύθερης αγοράς, που στο βωμό της θυσιάζονται επαγγελματικές κοινωνικές τάξεις.
Βέβαια, αδιαφορούν και δεν βλέπουν την αγωνιώδη προσπάθεια του κλάδου για αναβάθμιση των υπηρεσιών και βελτίωση της εικόνας του, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, που πράγματι είναι το ζητούμενο.
Αντί, λοιπόν, να δοθούν κίνητρα και διευκολύνσεις στον κλάδο, για τον εκσυγχρονισμό και την ένταξή του στις νέες απαιτήσεις, εγκαταλείπεται και μάλιστα επιβάλλονται κωλύματα και εμπόδια για προφανείς λόγους, με αποκορύφωμα το νέο φορολογικό νόμο (5073/23) που μας αποκαλεί φοροφυγάδες.
Επιβάλλοντας οριζόντια φορολόγηση (κεφαλικό φόρο) επικαλούμενοι την αδυναμία του κράτους να προβαίνει σε ελέγχους όπου αυτό κρίνει αλλά και μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες του κάθε επαγγέλματος όπως είναι το Ταξί.
Κρίνουμε απαραίτητο να αναθεωρήσετε τις θέσεις σας, να γίνουν διορθωτικές κινήσεις για μια πιο δίκαιη φορολόγηση, όπως αρμόζει σε ένα ευρωπαϊκό κράτος δικαίου, που εσείς «ευαγγελίζεστε».
Πέραν όλων αυτών, οριστικοποιείται μόνιμος συντελεστής ΦΠΑ στις μεταφορές στο 13%, εξαιρώντας το ΤΑΞΙ (επαναφορά στο 24%, από 1/7/2024), πράγμα που μας βρίσκει αντίθετους, καθώς θα επιβαρύνεται επιπλέον το επιβατικό κοινό σε κάθε μίσθωση.
Με αυτό το μέτρο η κυβέρνηση διαχωρίζει τις μεταφορές, θεωρώντας το ΤΑΞΙ ως είδος πολυτελείας, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι χρησιμοποιείται κυρίως από ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενους και συνταξιούχους, μη έχοντας άλλο τρόπο μετακίνησης. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα και την περαιτέρω μείωση της δουλειάς μας.
Διεκδικούμε:
Φορολογικό
- Κατάργηση των τριετιών
- Κατάργηση του φόρου επιτηδεύματος
- Επαναφορά αφορολόγητου ορίου
- Μείωση του φόρου σε ιδιοκτήτες με ποσοστό ιδιοκτησίας 50%
- Μόνιμος συντελεστής ΦΠΑ 13% και στο Ταξί, όπως στις υπόλοιπες μεταφορές
Αντικατάσταση οχημάτων
- Επιδότηση αντικατάστασης οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (όχι μόνο ηλεκτρικά) όπως γίνεται και στις υπόλοιπες μεταφορές
Προγράμματα ΕΣΠΑ
- Επιδότηση για εκσυγχρονισμό των Μεταφορικών Συνεταιρισμών
Νομός 4530/18
- Βελτίωση του νόμου 4530/18 να μπουν κανόνες στην μεταφορά προσώπων με ΕΙΧ και στις εταιρίες διαμεσολάβησης, που σήμερα αυθαίρετα επιβουλεύονται και υποκλέπτουν το έργο του Ταξί.
Η εκμετάλλευση ΕΔΧ ΤΑΧΙ δεν έχει χαριστεί από κανέναν, αλλά έχει αποκτηθεί με κόπο αγώνες και στερήσεις. Αποτελεί επένδυση ζωής για πάνω από 50.000 οικογένειες σε όλη την επικράτεια.
Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα θεσμικό και εξωθεσμικό παράγοντα να στερήσει το δικαίωμά μας στην εργασία και να μας οδηγήσει στον αφανισμό.
Είναι υποχρέωσή και συνταγματικό μας δικαίωμα να αγωνιστούμε με νόμιμες διαδικασίες βάσει των νόμων και των καταστατικών μας.
Καλούμε την κλαδική μας ομοσπονδία να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων καθώς και να εξαντλήσει κάθε διάλογο με τα αρμόδια Υπουργεία διεκδικώντας τα δίκαια αιτήματά μας”.
Σωματεία & εκπρόσωποι μεταφορικών συνεταιρισμών & κοινοπραξιών που συμμετείχαν στην συνεδρίαση
Σωματεία
- Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Πατρών & Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος»
- Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Αιγίου & Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος»
- Σωματείο Ραδιοταξί Αγρινίου
- Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Ναυπάκτου «Ο Αγ. Χριστόφορος»
- Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Αμαλιάδος «Ο Αγ. Χριστόφορος»
- Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Μεσολογγίου «Ο Βύρων»
- Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Θέρμου «Η Τριχωνίδα»
- Περιφερειακό Συμβούλιο Ταξί Αττικής
Κοινοπραξίες
- Κοινοπραξία Ταξί Πατρών & Περιχώρων Περιφ. Ενότητος Αχαΐας
- Κοινοπραξία Ιδιοκτητών Ταξί Αιγιαλείας
- Κοινοπραξία Ανδραβίδας- Κυλλήνης «Ζεύξιπος»
- Κοινοπραξία Ταξί Μεσολογγίου
Μεταφορικοί Συνεταιρισμοί
- Μεταφορικός και Τουριστικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. Πάτρας Σ.Π.Ε (ΤΑΞΙ ΕΞΠΡΕΣ –Σ.Π.Ε)
- Μεταφορικός και Τουριστικός Συνεταιρισμός Π.Ε Ραδιοταξί Πάτρας 18300
- Προμηθευτικός – Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Ε.Δ.Χ Αυτοκινήτων Ταξί Πατρών & Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος»
- Μεταφορικός και Τουριστικός Συνεταιρισμός Ραδιοταξί Ναυπάκτου
- Κάνε like στη σελίδα neaait.gr στο Facebook για να είσαι ενημερωμένος για ΟΛΑ!