Σε λειτουργία το 112: Μηνύματα κινδύνου & κλήσεις έκτακτης ανάγκης

Όπως έγινε γνωστό από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, λειτουργούν πλέον τα δύο κέντρα του 112, καθώς ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση όσων τα στελεχώνουν και πλέον θα μπορούν να στέλνονται μηνύματα στα κινητά όλων των πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα.

Μέχρι το τέλος του χρόνου που έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα για την τελική λειτουργία του 112, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης θα στέλνονται μηνύματα και CBS και SMS.

Κλήσεις έκτακτης ανάγκης στο 112

Τονίζεται ότι σε κάθε περίπτωση οι πολίτες έχουν από πριν την δυνατότητα να τηλεφωνούν για βοήθεια ή για να αναφέρουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο 112.

Αυτή την στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί ο αυτόματος γεωεντοπισμός του τηλεφώνου που καλεί, κάτι που θα γίνεται άμεσα στην τελική λειτουργία του 112, αν και τώρα είναι δυνατή μέσω των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που συνεργάζονται με τα συντονιστικά κέντρα.

Μηνύματα με CBS και SMS

Σύμφωνα με διευκρινήσεις από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, με τον τρόπο CBS μπορούν να ενημερώνονται αυτομάτως όλα τα κινητά μιας περιοχής, για την απομάκρυνση, π.χ., του πληθυσμού λόγω κινδύνου, αλλά επειδή για τη λήψη των μηνυμάτων πρέπει τα κινητά να έχουν ειδικό πρόγραμμα, θα στέλνονται και με SMS, ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη.

Στην τελική λύση θα μπορούν να στέλνονται ειδοποιήσεις και σε σταθερά τηλέφωνα.

Παράλληλα, στο επόμενο διάστημα, θα ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών, με πρωτοβουλία της ΓΓΠΠ, για το πώς θα ρυθμίσουν οι πολίτες τα κινητά που δεν έχουν κατεβάσει το πρόγραμμα για την ενημέρωση με μηνύματα CBS, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν με τον τρόπο αυτό τις ειδοποιήσεις.

Μηνύματα χωρίς δαπάνη για τον ελληνικό λαό

Κυβερνητικές πηγές διευκρινίζουν ότι η αποστολή μηνυμάτων SMS από το 112 (ενδιάμεση λύση έως 31/12) γίνεται χωρίς δαπάνη για τον ελληνικό λαό και για το Κράτος, έπειτα από σχετική συνεννόηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Οι ίδιες πηγές προσθέτουν: «Σημειώνεται ότι δεν ετέθη ποτέ θέμα χρέωσης των μηνυμάτων αυτών, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να σώζουν ζωές. Εξάλλου, για να υπάρχει χρέωση, θα έπρεπε να υπάρχει σχετική σύμβαση, η οποία δεν υφίσταται. Όσο για τα μηνύματα CB, δηλαδή την τελική λύση που θα τρέξει από την 1η Ιανουαρίου 2020, αυτά αποτελούν μη δομημένα δεδομένα (unstructured data) και στέλνονται απευθείας από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Με άλλα λόγια, είναι ειδικός τύπος μηνύματος, όχι SMS, και ως εκ τούτου, δεν χρεώνονται».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *