Ένα αστείο μα συνάμα σοβαρό θέμα είδε το φώς της δημοσιότητας στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Δευτέρας. Κατά την διαδικασία ελέγχου των λογαριασμών των τηλεφώνων για την εκκαθάριση της δαπάνης από το Λογιστήριο του δήμου διαπιστώθηκε ότι, σε ορισμένες τηλεφωνικές γραμμές του Δήμου, έγινε χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής πληροφόρησης Τρίτων.
Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής πληροφόρησης Τρίτων παρέχονται με χρέωση μέσω κλήσεων. Είναι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που παρέχονται επιπρόσθετα στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες του βασικού δικτύου, με αυξημένη χρέωση, ψηλότερη δε από τις συνήθεις τηλεφωνικές κλήσεις, λόγω της υπηρεσίας την οποία προσφέρουν. Ειδικότερα σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Η πρόσβαση στις ΥΠΠ είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 909, 806, 812, 825, 850, 875, 14, 190-195, 54 κ.ά., ενώ οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι η συμμετοχή σε ψηφοφορίες, (π.χ. ψηφοφορία για Eurovision), διαγωνισμούς, αγορές (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS. Επίσης, μέσω των Υπηρεσιών ένας χρήστης μπορεί να έχει παροχή τεχνικής υποστήριξης, να συμμετέχει σε παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, καθώς και να απολαμβάνει υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Τα τηλέφωνα αυτά έγιναν κατά τη διάρκεια Φεβρουάριου – Απρίλιου από υπηρεσίες του Δήμου και το κόστος της χρήσης αυτής αγγίζει κοντά στα 1.000 ευρώ (896,30€).
Οι Διευθύνσεις του δήμου στις οποίες ανήκουν οι λογαριασμοί αυτοί εξήγησαν ότι οι χρήστες δεν γνώριζαν ότι η χρήση των Υπηρεσιών Πολυμεσικής πληροφόρησης Τρίτων δεν είναι εντός του πλαισίου νομιμότητας, και από άγνοια προέβησαν στην ενέργεια αυτή.
Το θέμα ήρθε στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου διότι τέτοιου είδους δαπάνες δεν προβλέπονται από το νόμο, δεδομένου ότι δεν συντελούν στην εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών –σκοπών του δήμου οπότε δεν μπορούν να εξοφληθούν.
Ο αντιδήμαρχος Γ. Φαρμάκης ζήτησε την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου για να δικαιολογήσει τη εν λόγω δαπάνη, πράγμα που έγινε με την έγκριση της πλειοψηφίας.
Ωστόσο, τόνισε ότι οι υπηρεσίες θα ενημερωθούν πως σε περίπτωση επανάληψης του φαινομένου θα γίνεται άμεσα ο καταλογισμός στους χρήστες και θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα (φραγή κλήσεων) ούτως ώστε να είναι αδύνατη στο μέλλον η χρέωση του Δήμου με τέτοιου είδους δαπάνες.